راهنمای کاربری Arrow Left راهنمای کاربری ابرینو ویندوز

مقدمه

با نرم‌افزار ویندوزی ابرینو می‌توانید پوشه‌های مهم خود را به ابر منتقل کرده و داده‌های کامپیوترتان را با فضای ابری‌‌تان همگام نگه دارید، تا مطمئن باشید که هر تغییری در فایل‌هایتان به صورت خودکار به ابر منتقل می‌شود و بالعکس. مهم‌ترین امکانات نرم‌افزار ویندوزی عبارتند از:

نقطه آبی انتقال پوشه‌های مهم کامپیوتر به ابر

نقطه آبی انتقال خودکار تغییرات در پوشه‌های مهم به ابر و بالعکس

نقطه آبی نگهداری نسخه‌های پیشین فایل‌ها در ابر

نقطه آبی نگهداری فایل‌های حذف شده در ابر

نقطه آبی همگام‌سازی اطلاعات دستگاه‌های مختلف

سیستم مورد نیاز

قابل نصب بر روی ویندوزهای ۱۰، ۸، ۷ و ویستا سرویس‌ پک ۲ به بالا
قابل نصب بر روی ویندوز سرور ۲۰۰۸ سرویس‌ پک ۲ به بالا

نقطه آبی نیازمندی نرم‌افزاری:

نصب .Net Framework 4.5

نقطه آبی حداقل منابع سخت‌افزاری مورد نیاز:

یک هسته CPU 2GHz
۵۱۲ مگابایت رم
۱۰۰ مگابایت فضای ذخیره‌سازی

نقطه آبی برای کارکرد بهینه‌تر، منابع زیر توصیه می‌شود:

دو هسته CPU 2GHz
دو گیگابایت رم
۵۰۰ مگابایت فضای ذخیره‌ساز

راهنمای نصب

۱- ابتدا برنامه نصب ابرینو ویندوزی را با کلیک بر روی لینک زیر، دانلود کرده و آن را اجرا کنید. (قابل نصب بر روی تمامی ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰ دارای .NET Framework 4.5 به بالا)

دانلود ابرینو ویندوزی

۲- با کلیک بر روی برنامه نصب، صفحه زیر باز می‌شود. برای ادامه روی دکمه Next کلیک کنید.

۳- قوانین و شرایط عمومی استفاده از ابرینو را مطالعه و در صورت موافق بودن I accept the terms in license agreement را اننتخاب کنید و برای ادامه نصب روی دکمه Next کلیک کنید.

۴- در صورتی که می‌خواهید ابرینو را روی سرور نصب کنید، این تیک را فعال کنید. در غیر این صورت بدون زدن تیک ادامه نصب را انجام دهید.

۴- برای اینکه ابرینو در مسیر پیش‌فرض نصب شود، روی دکمه Next کلیک کنید. در غیر این صورت، مسیر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۴- برای شروع نصب، روی دکمه Install کلیک کنید.

۵- ابرینو در حال نصب است.

۶- ابرینو نصب شد، برای اتمام، بر روی دکمه Finish کلیک کنید.

راهنمای استفاده

با نرم‌افزار ویندوز ابرینو، شما می‌توانید…

نقطه آبی اطلاعات مهم موجود در کامپیوتر شخصی‌تان را یک بار به ابرینو منتقل کنید و مطمئن شوید که از این به بعد، تمامی تغییرات در این داده‌ها به صورت خودکار به ابرینو منعکس شده و داده‌های ابری شما همیشه بروز خواهند بود.

نقطه آبی فایل‌های کامپیوترهای مختلفی که استفاده می‌کنید (مثلا کامپیوتر محل کار و لپ‌تاپ منزل‌تان) را همیشه همگام (سینک) نگه دارید، تا هر روز لازم نباشد به صورت دستی فایل‌های تغییر داده شده در یک طرف را به طرف دیگرمنتقل کنید.

نقطه آبی یک نسخه از داده‌های مهم خود را در ابرینو نگهدارید، تا خیالتان راحت باشد که با خراب شدن، از بین رفتن، گم شدن یا دزدیده شدن سیستم‌تان، حداقل داده‌هایتان از دست نخواهند رفت.

نقطه آبی یک نسخه از داده‌های مهم خود را در ابرینو نگهدارید، تا لازم نباشد لپ‌تاپ خود را همیشه همراه داشته باشید و با استفاده از تلفن همراه‌تان یا حتی از طریق یک سیستم متصل به اینترنت، در هر زمانی بتوانید به داده‌های خود دسترسی داشته باشید.

نقطه آبی یک نسخه از داده‌های مهم خود را در ابرینو نگهدارید، تا اگر به صورت ناخواسته فایلی را حذف کردید،‌ از طریق وب‌سایت ابرینو به آسانی و بدون هیچ دردسری بتوانید آن را مجددا بازگردانید.

نقطه آبی یک نسخه از داده‌های مهم خود را در ابرینو نگهدارید، تا اگر فایلی را تغییر دادید ولی به هر دلیلی به نسخه قبل از تغییر یا حتی نسخه قبل از تغییرات متعدد در زمان‌های مختلف نیاز داشتید، به راحتی و با استفاده از وب‌سایت ابرینو بتوانید هر کدام از این نسخه‌های قبلی را بازگردانید.

برای راهنمایی در خصوص نحوه انجام فعالیت‌های فوق، گام‌های زیر را دنبال کنید.

۱- پس از نصب نرم‌افزار ویندوزی ابرینو ، با کلیک بر روی آیکن ایجاد شده در دسکتاپ، ابرینو را اجرا کنید.

۲- با اجرای نرم‌افزار، پنجره زیر برای شما نمایش داده می‌شود. نام کاربری که همان شماره موبایل یا ایمیل شما می‌باشد را وارد کرده و با رمز یکبار مصرف یا رمز ثابت وارد شوید.

۳- پس از ورود به حساب کاربری، صفحه اصلی نرم‌افزار برای شما نمایش داده می‌شود. معرفی کلی بخش‌های مختلف نرم‌افزار را در شکل زیر می‌بینید.

۴- برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم کامپیوترتان، باید پوشه‌های حاوی آنها را به نرم‌افزار معرفی کنید. برای اضافه کردن یک پوشه به فرآیند پشتیبان‌گیری، کافی است بر روی دکمه + کلیک کنید.

۵- با کلیک بر روی این دکمه، پنجره زیر برای شما باز می‌شود.

۶- برای انتخاب پوشه مورد نظر، بر روی گزینه «آدرس محلی» کلیک کنید تا پنجره مدیریت فایل کامپیوترتان به صورت زیر باز شود. پس از پیدا کردن پوشه مورد نظر خود و انتخاب آن، ‌بر روی دکمه Select Folder در پایین صفحه کلیک کنید.

۷- پس از انتخاب پوشه مورد نظر، در بخش «آدرس روی ابر» به نرم‌افزار بگویید که این پوشه در ابر به چه نامی باید ذخیره شود. به صورت خودکار این نام، برابر نام پوشه انتخاب شده تعیین می‌شود، ولی شما می‌توانید آن را تغییر دهید.

تذکر مهم: اگر چند پوشه با نام یکسان دارید و می‌خواهید آنها را بر روی ابر قرار دهید، حتما نام‌های متفاوتی را برای آنها بر روی ابر انتخاب کنید، در غیر این صورت اطلاعات این پوشه‌ها در هم ادغام می‌شوند.

۸- بر روی دکمه تایید کلیک کنید تا پوشه ابری مورد نظر شما ایجاد شده و فرآیند پشتیبان‌گیری شروع شود.

۹- شما می‌توانید با تکرار گام‌های ۴ تا ۸، تمامی پوشه‌های مهم خود را به ابرینو معرفی کنید تا از آنها در فضای ابری امن و مطمئن پشتیبان بگیرد. ابرینو در پس‌زمینه فعال بوده و به محض اینکه هر تغییری در کدام از این پوشه‌ها ایجاد شود، متوجه شده و بلافاصله تغییرات را به ابر منتقل می‌کند.

۱۰- شما از منوی سمت راست برنامه به بخش‌های پروفایل، تنظیمات، و راهنما و پشتیبانی دسترسی خواهید داشت. در پایین منو نیز اطلاعات مربوط به طرح و فضای مصرفی شما قابل دسترسی است.

۱۱- در بخش تنظیمات، می‌توانید پروفایل خود را ویرایش کرده، اطلاعات طرح خود را مشاهده کرده و برای ورود به برنامه رمز تعیین کنید. با انتخاب راهنمایی و پشتیبانی نیز می‌توانید به راهنمای کار با نرم‌افزار و سوالات متداول دسترسی پیدا کرده و در صورت نیاز با پشتیبانی نرم‌افزار ارتباط برقرار کنید.

۱۲- در ستون سمت چپ نیز پیام‌هایی که از طرف نرم‌افزار و مدیریت برای شما ارسال می‌شود، نمایش داده می‌شود.

راهنمای تکمیلی

نقطه آبی در هنگام افزودن یک پوشه به فرآیند پشتیبان‌گیری، چگونه می‌توانم نام پوشه سمت ابر را تغییر دهم؟

در پنجره‌ای که برای افزودن پوشه باز می‌شود (شکل زیر)، بر روی گزینه «آدرس روی ابر» کلیک کنید.

در این صورت، پنجره زیر برای شما باز می‌شود. شما می‌توانید با کلیک بر روی در منوی بالایی این پنجره، پوشه جدیدی با نام دلخواه ایجاد کرده و بر روی دکمه «انتخاب پوشه» کلیک کنید.

نکته مهم: شما می‌توانید یکی از پوشه‌های ابری موجود را نیز انتخاب کنید. در این صورت، محتویات پوشه ابری و پوشه روی کامپیوتر شما با هم سینک می‌شوند (تمام اطلاعات پوشه ابری به پوشه روی کامپیوتر شما منتقل شده و بالعکس. و پس از آن با هر تغییری در هر کدام از پوشه‌ها، این تغییرات به صورت خودکار به پوشه دیگر نیز منتقل می‌شوند).

نقطه آبی قبلا پوشه‌ای در ابر ایجاد کرده‌ام. چگونه اطلاعات آن پوشه را با یکی از پوشه‌های کامپیوترم سینک کنم؟

اگر قبلا پوشه‌‌ای در ابرینو ایجاد کرده باشید، با ورود به نرم‌افزار ویندوزی ابرینو، پوشه‌های ابری شما با ظاهر زیر در نرم‌افزار نمایش داده می‌شوند:

برای اتصال این پوشه به یکی از پوشه‌های روی کامپیوترتان، کافی است بر روی گزینه «اتصال به پوشه ابری» کلیک کنید. در این صورت پوشه زیر برای شما باز می‌شود.

در این پنجره،‌ بر روی گزینه «آدرس محلی» کلیک کنید تا پنجره مربوط به انتخاب پوشه باز شود.

پس از انتخاب پوشه، در پنجره قبلی، دکمه تائید را بزنید.

نقطه آبی چگونه می‌توانم اطلاعات مربوط بر روی دو کامپیوتر خود را سینک کنم؟

وقتی دو کامپیوتر را با هم سینک (همگام) می‌کنید، هر تغییری که بر روی یکی از کامپیوترها اعمال کنید، در کامپیوتر دیگر نیز اعمال خواهد شد و بالعکس. در واقع اطلاعات دو کامپیوتر، همیشه نظیر هم خواهند بود. برای این منظور:

طبق گام‌های ۱ تا ۸ این راهنما، ابتدا نرم‌افزار ویندوزی ابرینو را بر روی یکی از دستگا‌ه‌ها نصب کرده و پوشه‌های مورد نظر خود را به آن معرفی کنید.

سپس ابرینو را بر روی کامپیوتر دیگر نصب کنید. با نصب ابرینو ویندوزی،‌ پوشه‌های ابری شما در نرم‌افزار نمایش داده می‌شوند.

طبق آموزش ارائه شده در راهنمای ۲ تکمیلی، پوشه‌های ابری‌تان را به پوشه‌های معادل آنها در کامپیوتر دوم متصل کنید.

همه چیز آماده است. تنها کافی است که دو یا چند کامپیوترتان به اینترنت متصل باشند، تا عملیات همگام‌سازی به صورت خودکار انجام شود.