راهنمای کاربری ابرینو ویندوز

راهنمای کاربری و استفاده از ابرینو نسخه ویندوز

با نرم‌افزار ویندوز ابرینو، شما می‌توانید...

  • اطلاعات مهم موجود در کامپیوتر شخصی‌تان را یک بار به ابرینو منتقل کنید و مطمئن شوید که از این به بعد، تمامی تغییرات در این داده‌ها به صورت خودکار به ابرینو منعکس شده و داده‌های ابری شما همیشه بروز خواهند بود.
  • فایل‌های کامپیوترهای مختلفی که استفاده می‌کنید (مثلا کامپیوتر محل کار و لپ‌تاپ منزل‌تان) را همیشه همگام (سینک) نگه دارید، تا هر روز لازم نباشد به صورت دستی فایل‌های تغییر داده شده در یک طرف را به طرف دیگرمنتقل کنید.
  • یک نسخه از داده‌های مهم خود را در ابرینو نگهدارید، تا خیالتان راحت باشد که با خراب شدن، از بین رفتن، گم شدن یا دزدیده شدن سیستم‌تان، حداقل داده‌هایتان از دست نخواهند رفت.
  • یک نسخه از داده‌های مهم خود را در ابرینو نگهدارید، تا لازم نباشد لپ‌تاپ خود را همیشه همراه داشته باشید و با استفاده از تلفن همراه‌تان یا حتی از طریق یک سیستم متصل به اینترنت، در هر زمانی بتوانید به داده‌های خود دسترسی داشته باشید.
  • یک نسخه از داده‌های مهم خود را در ابرینو نگهدارید، تا اگر به صورت ناخواسته فایلی را حذف کردید،‌ از طریق وب‌سایت ابرینو به آسانی و بدون هیچ دردسری بتوانید آن را مجددا بازگردانید.
  • یک نسخه از داده‌های مهم خود را در ابرینو نگهدارید، تا اگر فایلی را تغییر دادید ولی به هر دلیلی به نسخه قبل از تغییر یا حتی نسخه قبل از تغییرات متعدد در زمان‌های مختلف نیاز داشتید، به راحتی و با استفاده از وب‌سایت ابرینو بتوانید هر کدام از این نسخه‌های قبلی را بازگردانید.

برای راهنمایی در خصوص نحوه انجام فعالیت‌های فوق، گام‌های زیر را دنبال کنید.

1- پس از نصب نرم‌افزار ویندوزی ابرینو ، با کلیک بر روی آیکن ایجاد شده در دسکتاپ، ابرینو را اجرا کنید.

win-manual1
2- با اجرای نرم‌افزار، پنجره زیر برای شما نمایش داده می‌شود. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی دکمه ورود کلیک کنید (در صورتی که حساب کاربری را خودتان ایجاد نکرده‌اید، از طریق این صفحه رمز عبور خود را تغییر دهید).

win-manual2
3- پس از ورود به حساب کاربری، صفحه اصلی نرم‌افزار برای شما نمایش داده می‌شود. معرفی کلی بخش‌های مختلف نرم‌افزار را در شکل زیر می‌بینید.

win-manual3
4- برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم کامپیوترتان، باید پوشه‌های حاوی آنها را به نرم‌افزار معرفی کنید. برای اضافه کردن یک پوشه به فرآیند پشتیبان‌گیری، کافی است بر روی دکمه + کلیک کنید.

win-manual4
5- با کلیک بر روی این دکمه، پنجره زیر برای شما باز می‌شود.

win-manual5
6- برای انتخاب پوشه مورد نظر، بر روی گزینه «آدرس محلی» کلیک کنید تا پنجره مدیریت فایل کامپیوترتان به صورت زیر باز شود. پس از پیدا کردن پوشه مورد نظر خود و انتخاب آن، ‌بر روی دکمه Select Folder در پایین صفحه کلیک کنید.

win-manual6
7- پس از انتخاب پوشه مورد نظر، در بخش «آدرس روی ابر» به نرم‌افزار بگویید که این پوشه در ابر به چه نامی باید ذخیره شود. به صورت خودکار این نام، برابر نام پوشه انتخاب شده تعیین می‌شود، ولی شما می‌توانید آن را تغییر دهید.

win-manual7
تذکر مهم: اگر چند پوشه با نام یکسان دارید و می‌خواهید آنها را بر روی ابر قرار دهید، حتما نام‌های متفاوتی را برای آنها بر روی ابر انتخاب کنید، در غیر این صورت اطلاعات این پوشه‌ها در هم ادغام می‌شوند.
8- بر روی دکمه تایید کلیک کنید تا پوشه ابری مورد نظر شما ایجاد شده و فرآیند پشتیبان‌گیری شروع شود.

win-manual8
شما می‌توانید با تکرار گام‌های 4 تا 8، تمامی پوشه‌های مهم خود را به ابرینو معرفی کنید تا از آنها در فضای ابری امن و مطمئن پشتیبان بگیرد. ابرینو در پس‌زمینه فعال بوده و به محض اینکه هر تغییری در کدام از این پوشه‌ها ایجاد شود، متوجه شده و بلافاصله تغییرات را به ابر منتقل می‌کند.
9- شما از منوی سمت راست برنامه به بخش‌های پروفایل، تنظیمات، و راهنما و پشتیبانی دسترسی خواهید داشت. در پایین منو نیز اطلاعات مربوط به طرح و فضای مصرفی شما قابل دسترسی است.

در بخش تنظیمات، می‌توانید پروفایل خود را ویرایش کرده، اطلاعات طرح خود را مشاهده کرده و برای ورود به برنامه رمز تعیین کنید. با انتخاب راهنمایی و پشتیبانی نیز می‌توانید به راهنمای کار با نرم‌افزار و سوالات متداول دسترسی پیدا کرده و در صورت نیاز با پشتیبانی نرم‌افزار ارتباط برقرار کنید.

win-manual9
10- در ستون سمت چپ نیز پیام‌هایی که از طرف نرم‌افزار و مدیریت برای شما ارسال می‌شود، نمایش داده می‌شود.

win-manual10

راهنماهای تکمیلی

در پنجره‌ای که برای افزودن پوشه باز می‌شود (شکل زیر)، بر روی گزینه «آدرس روی ابر» کلیک کنید.

win-manual11
در این صورت، پنجره زیر برای شما باز می‌شود. شما می‌توانید با کلیک بر روی win-manual15 در منوی بالایی این پنجره، پوشه جدیدی با نام دلخواه ایجاد کرده و بر روی دکمه «انتخاب پوشه» کلیک کنید.

نکته مهم: شما می‌توانید یکی از پوشه‌های ابری موجود را نیز انتخاب کنید. در این صورت، محتویات پوشه ابری و پوشه روی کامپیوتر شما با هم سینک می‌شوند (تمام اطلاعات پوشه ابری به پوشه روی کامپیوتر شما منتقل شده و بالعکس. و پس از آن با هر تغییری در هر کدام از پوشه‌ها، این تغییرات به صورت خودکار به پوشه دیگر نیز منتقل می‌شوند).
اگر قبلا پوشه‌‌ای در ابرینو ایجاد کرده باشید، با ورود به نرم‌افزار ویندوزی ابرینو، پوشه‌های ابری شما با ظاهر زیر در نرم‌افزار نمایش داده می‌شوند:

win-manual12
برای اتصال این پوشه به یکی از پوشه‌های روی کامپیوترتان، کافی است بر روی گزینه «اتصال به پوشه ابری» کلیک کنید. در این صورت پوشه زیر برای شما باز می‌شود.

win-manual13
در این پنجره،‌ بر روی گزینه «آدرس محلی» کلیک کنید تا پنجره مربوط به انتخاب پوشه باز شود.

win-manual14
پس از انتخاب پوشه، در پنجره قبلی، دکمه تائید را بزنید.
وقتی دو کامپیوتر را با هم سینک (همگام) می‌کنید، هر تغییری که بر روی یکی از کامپیوترها اعمال کنید، در کامپیوتر دیگر نیز اعمال خواهد شد و بالعکس. در واقع اطلاعات دو کامپیوتر، همیشه نظیر هم خواهند بود. برای این منظور:

- طبق گام‌های 1 تا 8 این راهنما، ابتدا نرم‌افزار ویندوزی ابرینو را بر روی یکی از دستگا‌ه‌ها نصب کرده و پوشه‌های مورد نظر خود را به آن معرفی کنید.
- سپس ابرینو را بر روی کامپیوتر دیگر نصب کنید. با نصب ابرینو ویندوزی،‌ پوشه‌های ابری شما در نرم‌افزار نمایش داده می‌شوند.
- طبق آموزش ارائه شده در راهنمای 2 تکمیلی، پوشه‌های ابری‌تان را به پوشه‌های معادل آنها در کامپیوتر دوم متصل کنید.
- همه چیز آماده است. تنها کافی است که دو یا چند کامپیوترتان به اینترنت متصل باشند، تا عملیات همگام‌سازی به صورت خودکار انجام شود.